Η κινητήρια δύναμη των ανθρώπων για πολλά χρόνια που έθρεψε τις λαϊκές τάξεις τις δύσκολες περιόδους ανά τους αιώνες. Έφτασε λοιπόν η ώρα να καταλάβουν τη θέση που τους αξίζει στη μοντέρνα διατροφή.

 

Τα όσπρια αποτελούν θρεπτική πηγή ενέργειας, πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες,

βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, τόσο που θεωρούνται υπερτροφές. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και διαβήτη, μειώνουν την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερόλη και βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Στην πραγματικότητα, είναι τόσο θρεπτικά ώστε οι διατροφολόγοι τα κατατάσσουν σε  πρωτεΐνες και λαχανικά ταυτόχρονα.

 

Πλούσια σε πρωτεΐνες: Περιέχουν έως 9 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά ½ φλιτζάνι μαγειρεμένης ποσότητας  – διπλάσια απ’ ότι η πρωτεΐνη της κινόα. Και σε αντίθεση με πολλά τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες, τα όσπρια είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λίπος.

Θρεπτικά συστατικά: Τα όσπρια προσφέρουν  υψηλά επίπεδα καλίου, μαγνησίου, ψευδαργύρου, βιταμινών Β και σιδήρου, ενώ κάποια είδη φασολιών θεωρείται ότι περιέχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά και από τα βατόμουρα ή το χυμό ροδιού. Μια μερίδα φασολιών έχει 1,5 φορές την ποσότητα σιδήρου από μια μπριζόλα, συν τρεις φορές το φυλλικό οξύ (μια βασική βιταμίνη Β) από τις λαχανίδες, και κάλιο όσο μια μπανάνα.

Βελτίωση της πρόληψης των ασθενειών: Τα όσπρια έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μειώνουν την χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση μειώνοντας έτσι τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις και διαβήτη.

Υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες: Τα όσπρια είναι υψηλής περιεκτικότητας  τόσο σε διαλυτές όσο και σε αδιάλυτες φυτικές ίνες, οι οποίες αποτελούν απαραίτητο συστατικό στο πλαίσιο μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, αλλά και μιας δίαιτας που αποσκοπεί στην απώλεια βάρους.

Ιδανικά για διατροφικούς περιορισμούς: Τα όσπρια αποτελούν μια καλή επιλογή για άτομα με ειδικές διατροφές όπως η χορτοφαγία καθώς αναπληρώνουν την πρωτεΐνη και τα άλλα θρεπτικά στοιχεία, και για άτομα με αλλεργίες ή ευαισθησίες καθώς  δεν περιέχουν γλουτένη.

Έξυπνη πηγή φυλλικού οξέος: Τα όσπρια είναι εξαιρετικές πηγές φυλλικού οξέος, μιας σημαντικής βιταμίνης Β κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η οποία βοηθάει να μειωθεί ο κίνδυνος για γενετικές ανωμαλίες του νευρικού σωλήνα. Το φυλλικό οξύ είναι επίσης απαραίτητο για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Παιδική διατροφή : Ακόμη και τα παιδιά ηλικίας από έξι μηνών μπορούν να απολαύσουν ένα πουρέ από βραστά όσπρια με άλλα τρόφιμα. Τα όσπρια είναι ένα εξαιρετικό συμπλήρωμα για βρέφη και μικρά παιδιά για να καλύψουν τις καθημερινές διατροφικές τους ανάγκες.